Konference: PMD 85
Od: | ub880d |
Datum: | 24.3.2011 20:31 |
Předmět: | Re: idea: PMD 85-4 |
helov,
mojich 5 centov k teme...
najprv si treba uvedomit co vlastne chceme a az potom sa bavit o tom ako
to ma byt. ak chceme pmd s komfortnejsim ovladanim, tak robme pmd s
komfortnejsim ovladanim. ak chceme novy pocitac, ktory je krizencom
atari, cpc, commodore a... s trochou stastia aj pmd, robme krizenca.
ja rozumiem poziadavke "hw ldirov", moznosti definovania kde zacina
ktory riadok videoram ci generovaniu prerusenia pri zaciatku/konci
generovania video obrazu. demomakerom sa uvedene vymozenosti urcite
hodia a je mi jasne, ze bez nich sa nejake putave dema robit velmi
nedaju. ale vsetko su to veci, ktore by vedel 'novy pocitac' a ak ich
bude pouzivat nejaky soft, nebude tento soft pouzitelny na starom dobrom
originalnom pmd.
cize.. ak chceme komfortnejsie ovladanie pmd, tak chceme predovsetkym
zlepsit klavesnicu, znizit spotrebu (a vyzarovanie tepla ;]), chceme
miesto UHF vystupu povedzme VGA vystup, pripadne miesto kazety pouzivat
SD kartu... urcite ale nechceme menit CPU, ci jeho takt, nechceme menit
organizaciu videoram, ci jej velkost...
ak ale nechceme "len" komfortnejsie ovladanie pmd (v zmysle vyssie
napisaneho), ale chceme krizenca roznych 8bitov, vybrali sme si trosku
nevhodne miesto na debatu...
k tomu mojmu "udelatku" na zvacsenie poctu farieb zatial tolkoto:
programy, ktore sa napisu pre toto udelatko, pobezia aj na originalnom
pocitaci bez udelatka a v urcitom priblizeni s rovnakym lookom. vidno to
aj v ikonovom outre, ked clovek trosku prizmuri oci (na telke netreba az
tak zmurit ako na monitore alebo v emulatore), tak sa dva susedne
mikroriadky, ktore maju roznu farbu "zleju" do novej farby...
ten hw bol od zakladu mysleny len ako hardwarovy zlievac farieb
susednych riadkov (aby nebolo treba zmurit ;]). tienova videopamat v nom
je len kvoli jednoduchosti vycitavania informacie z ineho riadku ako sa
prave zobrazuje. obsah tienovej videoram je rovnaky ako obsah zakladnej
pamate pmd (s tym rozdielom, ze tienova vram ma sirku len 2 bity -
pamata si len farebne informacie z videoram). zvlast zapisovat do
normalnej ram a zvlast do tienovej ram proste jednoducho nejde, jednym
zapisom sa zapise do oboch pamati na rovnaku adresu rovnaka informacia...
samozrejme vsetko nieco stoji, takze 8 farieb bolo v tomto pripade
vykupene za zvacsenie farebneho atributu z 6x1 na 6x2 body. udelatko po
novom ale ma moznost prepinat sa do povodneho rezimu (co trosku zbrzdilo
publikovanie, ktore som oznamoval prednedavnom, pretoze implementacia
prepinania odhalila nejaky bugik a neviem cim je sposobeny, mozno tym
klbkom drotov, mozno treba rychlejsie hradla, mozno som niekde zapojil
nespravny drotik ;]..., takze to musim este dodebugovat pred publikovanim).
takze podtrzeno-secteno, _za_mna_: ja chcem pmd s lepsim komfortom
ovladania a nie uplne novy pocitac
ub
--
zx+, divide, zrkadlovka...