Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory

Od: Feri
Datum: 15.8.2003 10:00
Předmět: Re: mzf vs novy tape format





suhlasim bez vyhrad. zostava otazkou, ci vznikne nejaky mega-jumbo archiv
veci, ktore je problem (viac manualny ako technicky) nahravat v MZF. inak
nema zavedenie formatu TMZ (hej, vyhovuje aj nova extension) zmysel.


inak, podla toho co som tam videl, zrejme by format mal vznikat v
koordinacii so spektristami - obshuje viacero "typov! podformatov a my by
sme sa tam mali doplnit, nie si vymyslat upravu...

a otazka na zaver: trufa si niekto do takeho formatu (po vytvoreni
specifikacie) prekopat hry, najma tie chranene proti kopirovaniu? napr
R-type, ktore mam osobne aj zakupene, takze legalne by problem nemal byt
:-)

Feri

============================

Zdar,

  pri diskuzi o lepsim formatu pro reprezentaci pasky jednoznacne hlasuji
pro TZX. Jde o format vyvinuty puvodne pro ZX Spectrum, ale nyni pouzivany
i na Commodore C-64, Amstrad CPC
a dalsich (ZX-81, ..). Umoznuje v sobe zapsat vernou reprezentaci pasky
vcetne ruznych zavadecu, prerusovanych tonu a dalsich 'uchylnosti', ktere
byly pouzivany pri ruznych ochranach na originalnich kazetovych verzich
programu pro 8-bity (Speedlock, Dinamic, ..).
  Diky TZX by napriklad bylo velmi pohodlne mozne uchovat presnou kopii
Hechtova Antiriadu (zavadec v MZ modu, bloky v ZX modu) nebo treba ruzne
hry, ktere maji obrazek v zakladni rychlosti a druhou cast nahravani
vyzaduji pouze v turbo modu 2400 (tusim, ze jedna verze Drilleru nebo
Saboteur 1).
  Dalsi vyhodou je to, ze TZX umoznuje definovat tzv. rozskokove bloky, pri
jejichz interpretaci by mel emulator nabidnout uzivateli okno, ve kterem si
vybere, kterou cast 'pasky' chce spustit.. Toho se s velkou vyhodou vyuziva
u vicedilnych her (Renegade 2/3, ..).
  No, veci je tam jiz vyreseno plno (ruzna upozorneni do emulacniho okna,
obecne zpravy uzivateli, zdrzovani pasky, smycky pres bloky, apod.), proto
bych asi zbytecne nevymyslel Ameriku ;-)

  Mohli bychom soubory nazyvat TMZ, aby se dalo podle pripony poznat, ze
jde o TZX format s daty pro Sharp MZ (Commodoristi a Amstradisti udelali
neco podobneho).

  Specifikace TZX je na http://www.worldofspectrum.org/TZXformat.html.
Zatim zkusim zakladni implementaci a pokud by byly nejake zasadni problemy
s uchovanim MZ pasky, muzeme TZX podle potreb rozsirit..

tak zatim,
Roman

P.S.: Kdybyste chteli videt, jak vypada zpracovani takoveho "monstrozni"
TZX souboru, mrknete na nekterou ze Speedlockovych her pro ZX - napr. "Head
Over Heels (The Hit Squad).tzx" na tzxvaultu a pustte ji v MCE s otevrenou
konfiguraci na zalozce Tape/Paska  - je krasne videt, jak pri nahravani
projizdi vsech 156 kazetovych bloku (vetsina z nich nema ani zavadec a
nektere jsou ve smyckach ;-)


 
[2003/1 (22)] [2003/2 (25)] [2003/3 (14)] [2003/4 (20)] [2003/5 (73)] [2003/6 (108)] [2003/7 (88)] [2003/8 (81)] [2003/9 (146)] [2003/10 (60)] [2003/11 (12)] [2003/12 (5)]


[1999 (1)] [2000 (168)] [2001 (733)] [2002 (459)] [2003 (654)] [2004 (224)] [2005 (105)] [2006 (182)] [2007 (201)] [2008 (294)] [2009 (363)] [2010 (782)] [2011 (522)] [2012 (642)] [2013 (442)]