Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory
Od: | Anonym |
Datum: | 15.8.2003 10:43 |
Předmět: | Re: mzf vs novy tape format |
Zdar, co se tyce doplnovani veci pro MZ, myslel jsem to tak, ze pokud by nevyhovoval normalni turbo blok s definovatelnou delkou pulzu, museli bychom navrhnout MZ blok. Zatim jsem to zkousel implementovat pres turbo blok (typ 15-17 tusim), ale nejak mi to nebezi - ani Intercopy, ani Turbo Copy nahravany blok nezdetekuji. Jeste to poradne projdu. Kdybychom navrhli MZ blok, samozrejme bychom se museli domluvit s autory TZX, aby nas zaclenili do oficialni specifikace formatu. Kazdopadne se driv nebo pozdeji k tomu dostanu, protoze MCE (ten muj javovy emulator) pouziva pro interni reprezentaci pasky prave TZX - vsechny formaty do nej po nahrani prevadi. Jestli chci podporovat realne nahravani z pasky, budu to muset vyresit ;-)) Docela bych byl rad, kdyby se to povedlo.. Spectristi pred par lety rozjeli kampan na prevedeni vsech dostupnych zaznamu kazetovych her prave do TZX, aby ziskali autenticnost. Myslim, ze by si to Sharp taky zaslouzil.. Jeste k pripone - TMZ se hodi kvuli analogii s TZX. Jeste by treba slo navrhnout MZT (analogie se snapshoty, ktere generuje Zdenkuv emulator), ale to uz koliduje s jinym formatem - pospojovanymi MZF soubory (obcas jsou MZT soubory na netu videt)... R. P.S.: Jsem rad, ze se TZX alespon nekomu libi (to bylo rejpnuti, Zdenku ;-) |---------+---------------------------> | | "Feri | | | (sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandor| | | a.cz)" <umze | | | 15.08.2003 09:00| | | Odpovězte prosím| | | uživateli | | | "Konference | | | "Počítač SHARP | | | MZ-800 a | | | emulátory"" | | | | |---------+---------------------------> >------------------------------------------------------------------------------ -------------------------------------------------| | | | Komu: "Konference "Počítač SHARP MZ-800 a emulátory"" <sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz> | | Kopie: | | Předmět: Re: mzf vs novy tape format | | | | | >------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------| suhlasim bez vyhrad. zostava otazkou, ci vznikne nejaky mega-jumbo archiv veci, ktore je problem (viac manualny ako technicky) nahravat v MZF. inak nema zavedenie formatu TMZ (hej, vyhovuje aj nova extension) zmysel. inak, podla toho co som tam videl, zrejme by format mal vznikat v koordinacii so spektristami - obshuje viacero "typov! podformatov a my by sme sa tam mali doplnit, nie si vymyslat upravu... a otazka na zaver: trufa si niekto do takeho formatu (po vytvoreni specifikacie) prekopat hry, najma tie chranene proti kopirovaniu? napr R-type, ktore mam osobne aj zakupene, takze legalne by problem nemal byt :-) Feri ============================ Zdar, pri diskuzi o lepsim formatu pro reprezentaci pasky jednoznacne hlasuji pro TZX. Jde o format vyvinuty puvodne pro ZX Spectrum, ale nyni pouzivany i na Commodore C-64, Amstrad CPC a dalsich (ZX-81, ..). Umoznuje v sobe zapsat vernou reprezentaci pasky vcetne ruznych zavadecu, prerusovanych tonu a dalsich 'uchylnosti', ktere byly pouzivany pri ruznych ochranach na originalnich kazetovych verzich programu pro 8-bity (Speedlock, Dinamic, ..). Diky TZX by napriklad bylo velmi pohodlne mozne uchovat presnou kopii Hechtova Antiriadu (zavadec v MZ modu, bloky v ZX modu) nebo treba ruzne hry, ktere maji obrazek v zakladni rychlosti a druhou cast nahravani vyzaduji pouze v turbo modu 2400 (tusim, ze jedna verze Drilleru nebo Saboteur 1). Dalsi vyhodou je to, ze TZX umoznuje definovat tzv. rozskokove bloky, pri jejichz interpretaci by mel emulator nabidnout uzivateli okno, ve kterem si vybere, kterou cast 'pasky' chce spustit.. Toho se s velkou vyhodou vyuziva u vicedilnych her (Renegade 2/3, ..). No, veci je tam jiz vyreseno plno (ruzna upozorneni do emulacniho okna, obecne zpravy uzivateli, zdrzovani pasky, smycky pres bloky, apod.), proto bych asi zbytecne nevymyslel Ameriku ;-) Mohli bychom soubory nazyvat TMZ, aby se dalo podle pripony poznat, ze jde o TZX format s daty pro Sharp MZ (Commodoristi a Amstradisti udelali neco podobneho). Specifikace TZX je na http://www.worldofspectrum.org/TZXformat.html. Zatim zkusim zakladni implementaci a pokud by byly nejake zasadni problemy s uchovanim MZ pasky, muzeme TZX podle potreb rozsirit.. tak zatim, Roman P.S.: Kdybyste chteli videt, jak vypada zpracovani takoveho "monstrozni" TZX souboru, mrknete na nekterou ze Speedlockovych her pro ZX - napr. "Head Over Heels (The Hit Squad).tzx" na tzxvaultu a pustte ji v MCE s otevrenou konfiguraci na zalozce Tape/Paska - je krasne videt, jak pri nahravani projizdi vsech 156 kazetovych bloku (vetsina z nich nema ani zavadec a nektere jsou ve smyckach ;-) -- Hrave leto s BonusWebem - vyhrajte PlayStation 2 konzole a hromadu her! http://www.bonusweb.cz/leto/
[2003/1 (22)] [2003/2 (25)] [2003/3 (14)] [2003/4 (20)] [2003/5 (73)] [2003/6 (108)] [2003/7 (88)] [2003/8 (81)] [2003/9 (146)] [2003/10 (60)] [2003/11 (12)] [2003/12 (5)]
[1999 (1)]
[2000 (168)]
[2001 (733)]
[2002 (459)]
[2003 (654)]
[2004 (224)]
[2005 (105)]
[2006 (182)]
[2007 (201)]
[2008 (294)]
[2009 (363)]
[2010 (782)]
[2011 (522)]
[2012 (642)]
[2013 (442)]