Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory
Od: | Michal Hučík |
Datum: | 21.9.2007 13:36 |
Předmět: | Re: dalsi vyvoj emulatoru |
Miroslav Hajda (sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz) napsal(a): > Svého času jsem se také chtěl zapojit do vývoje Zdeňkova emulátoru a kromě některých funkcí jako například vykreslovaní bez DirectX (tehdy kvůli Wine) a bez borderu jsem se rozhodl zkusit rozdělit emulátor na samostatná zařízení (tedy bod 3), která by se k hlavní aplikaci připojovala ve formě modulů... Bohužel jsem tehdy (kromě zpomalení vykreslování) narazil v Delphi na až příliš obtížně překonatelné překážky souvisejícími s bugem RecreateWND... :-( > Rozdeleni emulatoru na jednotlive periferie je asi prece jen trochu neco jineho, nez uvadim v bodu 3. Videl bych to spis tak, ze si v konfiguraci emulatoru zaregistruju nejaky socket, do ktereho pak bude emulator v taktech posilat obsah MZ sbernice. Jakykoliv externi proces pak muze na tomto socketu poslouchat a odpovidat, s tim, ze samozrejme musi akceptovat interni hodiny - vse je samozrejme hodne zavisle na tom jak to vlastne nyni vypada uvnitr emulatoru. Jinak co se tyka wine, tak multiplatformni pojeti je v podstate bod 4), ale o tom uz jsem si kdysi davno nejaky mail se Zdenkem Adlerem vymenil, tak jsem to ted ani neuvadel. > Otázkou je, zda si svým příspěvkem chtěl o vytvoření daných funkcí pouze požádat Zdeňka, či případně sám nabízíš, že přidáš svou ruku k dílu... ;-) > Samotne closed-source pojeti emulatoru uz tak nejak samo o sobe odpovida na vasi otazku :) Kazdopadne si ale myslim, ze i takoveto namety jsou velkym prinosem pro dalsi vyvoj. Zivim se jako programator, na cemz ma prave MZ800 nemaly podil. Za tech par let jsem byl nucen vystridat spousty jak serioznich, tak i celkem obskurnich programovacich jazyku, i operacnich systemu - bohuzel ani windows, ani deplhi mezi nimi nefiguruje :) Kazdopadne uz jsem uvazoval nad tim, ze bych zkusil napsat assembler kompiler pro Z80 z bodu 1) - teda kdo vi, mozna ze uz i nejaky existuje. Ja bych ho zkusil napsat treba v perlu, nebo v pythonu :) Ale i tak stale nemam zpusob jak dostat zkompilovana binarni data do pameti emulatoru ... Mozna tak pres snapshot, ale to je celkem priserna cesta. Opet by to tu chtelo mit nejake API pres ktere by to tam slo dostat, pak by se skutecne mohl vyvoj utilit k emulatoru posouvat dal bez zavislosti na samotnem jeho jadru. S pozdravem - Michal Hucik
Ostatní příspěvky vlákna:
[2007/1 (22)] [2007/2 (7)] [2007/3 (14)] [2007/5 (3)] [2007/7 (5)] [2007/8 (4)] [2007/9 (56)] [2007/10 (44)] [2007/11 (40)] [2007/12 (6)]
[1999 (1)]
[2000 (168)]
[2001 (733)]
[2002 (459)]
[2003 (654)]
[2004 (224)]
[2005 (105)]
[2006 (182)]
[2007 (201)]
[2008 (294)]
[2009 (363)]
[2010 (782)]
[2011 (522)]
[2012 (642)]
[2013 (442)]