Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory

Od: Zdenek Adler
Datum: 12.4.2010 09:08
Předmět: Re: Jaky je vyznam 4. bitu u WF a RF registru GDG?


Zdenkuv emulator a bug? :-) Takove veci se nesmi prede mnou rikat nahlas :-D 
Zrovna na spravne rozlozeni dat ve VRAM jsem se snazil pri psani emulace GDG 
dbat a porovnaval s realnym MZ-800 ta sama data zobrazena v ruznych 
rezimech. Nevylucuji ze se chyba vloudila, ale aspon programy ktere toho 
vyuzivaji (kupr. Lamacuv Foreign affair /viz. 
http://mz-800.xf.cz/kvalita.htm / ) mi funguji spravne. Bude-li mozne udelat 
testovaci MZF (nejlepe doplneny i screenshoty z obrazovky realneho Sharpa) 
prokazujici nespravne rozlozeni VRAM, zkusil bych se do toho ponorit a 
provest korekci.

Zdenek


----- Original Message ----- 
From: "Michal Hučík (sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz)" <pandora.idnes.cz tu byla ta zakroucena vec ordoz.com>
To: "Konference "Počítač SHARP MZ-800 a emulátory"" <sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz>
Sent: Saturday, April 10, 2010 12:51 PM
Subject: Jaky je vyznam 4. bitu u WF a RF registru GDG?


>
> Zdravim,
>
> pokousim se znova porozumet praci s grafikou v rezimech MZ-800 a narazil 
> jsem na nejake nesrovnalosti. Jednou z nich je vyznam 4. bitu v RF a WF 
> registrech (porty 0xCD a 0xCC). Timto bitem by se melo nastavovat "Frame 
> A/B" coz ma zrejme vyznam jen tehdy, pokud je v Sharpu rozsirena VRAM a 
> pokud je aktualne nastaveny ctyr, nebo dvou barevny rezim, ktery bude 
> pouzivat jen polovinu VRAM.
>
> Video rezim nastavujeme dolnimi bity DMD registru:
>
> 0000 - MZ800 320x200/4(A - I., II. plane)
> 0001 - MZ800 320x200/4(B - III., IV. plane)
> 0010 - MZ800 320x200/16(AB - I., II., III., IV. plane)
> 0100 - MZ800 640x200/2(A - I. plane)
> 0101 - MZ800 640x200/2(B - III. plane)
> 0110 - MZ800 640x200/4(AB - I., III. plane)
>
> Kazdy plane ma 8KB
> A - je integrovana VRAM 16KB
> B - je externi VRAM 16KB
>
> WF registr (port 0xCC):
>
> 0. bit - plane I.
> 1. bit - plane II.
> 2. bit - plane III.
> 3. bit - plane IV.
> 4. bit - frame A/B
> 5. - 7. bit - zapisovaci rezim
>
> Nyni nastavim napr. DMD => "0100" (640x200/A), primapuju VRAM a v SINGLE 
> WRITE rezimu libovolne zapisuju do I. a III. plane, kam se to bez ohledu 
> na stav 4. bitu ulozi, coz si muzu overit zmenou zobrazovaciho rezimu na 
> DMD => "0101" (640x200/B). K cemu je tedy ten 4. bit dobry???
>
> (Vyse uvedeny test jsem delal na skutecnem Sharpu - Zdenkuv emulator ma 
> tady zrejme bug a pri rezimu 640x200/B zobrazuje I. plane, ale mel by 
> zobrazovat III.)
>
> Michal
>
> --- 


Ostatní příspěvky vlákna:

 
[2010/1 (51)] [2010/2 (48)] [2010/3 (23)] [2010/4 (40)] [2010/5 (50)] [2010/6 (23)] [2010/7 (13)] [2010/8 (54)] [2010/9 (47)] [2010/10 (243)] [2010/11 (92)] [2010/12 (98)]


[1999 (1)] [2000 (168)] [2001 (733)] [2002 (459)] [2003 (654)] [2004 (224)] [2005 (105)] [2006 (182)] [2007 (201)] [2008 (294)] [2009 (363)] [2010 (782)] [2011 (522)] [2012 (642)] [2013 (442)]