Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory
Od: | Anonym |
Datum: | 15.11.2009 23:38 |
Předmět: | Re: k dotazům |
Zdravím, nejlepší je spojit Sharpa s RGB vstupem na monitoru Commodore 1084
http://www.c64-wiki.com/index.php/Commodore_1084
Sám jsem si dělal propojovací kabel,akorát je třeba sehnat vhodné konektory.
------------ Původní zpráva ------------
Od: Petr Žydek (sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz) <judeware tu byla ta zakroucena vec volny.cz>
Předmět: k dotazům
Datum: 15.11.2009 23:14:49
---------------------------------------------
Asi budu nevědomky duplikovat odpovědi, omluvte mě ...
Pozor, RGB Sharpa nerovná se přímé připojení připojení přes SCART!
Sharp má digitální signály RGB, k tomu I (=intensity, jas) a separátní
hsyn, vsyn. To je v podstatě rozhraní CGA (a jediný okamžitě připojitelný
monitor v případě příslušného kabelu DIN8 <-> CANON DB9).
Bohužel CGAčka nejsou. Mám jeden (s vadou), ale neprodám.
Připojení EGA monitoru je podobné, ale mhouřím obě oči. EGA má
barevné složky dvoubitové, což v nejjednodušším případě znamená
spojit R, B, G secondary na straně EGy s pinem I na straně Sharpa.
Ale není to dokonalé - pro např. světle červenou má přejít do úrovně
HIGH jen R primary a secondary. V tomto zapojení je aktivní i B, G
secondary (=barevně nesprávně). Mám zapojení, které to řeší naprosto
dokonale, ale nemůžu ho najít (válí se mi tři roky doma).
Pro připojení ke SCARTu by se musely R, G, B, I Sharpa převést na
"dvouúrovňov! é analogové R, G, B", vytvořit synchronizační směs atd.
Detaily neznám, mám monitory ;-) . Mají to tak některé Didaktiky, které
mají R, B, G vyvedené.
Máš-li aspoň jednu disketu s programem CM.COM a řadou her v ".MZF",
pak na kazetu lze uložit jednosouborovou verzi takto:
CM SL/2 "soubor.MZF"
Je-li např. třídílná (zavaděč, obrázek, tělo programu), pak většinou takto:
CM SL/2 "hra[1].MZF"
CM S/2 "hra[2].MZF"
CM S/2 "hra[3].MZF"
kde:
- /2 znamená rychlost 2400bit/s (2x více oproti ROM Sharpa)
- indexy znamenají části hry
- L znamená s loaderem programu Turbo Copy (nepsaný standard
zrychlených kazetových souborů). Loader je malý prográmek předřazený
vlastnímu tělu programu. Provede to, že zkopíruje obsah ROM od nuly
do 0FFF hex. na identická paměťová místa v paralelní RWM a pozmění
čtecí rutinu tak, aby fungovalo čtení dat 2400bit/s (např.). Program se
načte vyšší rychlostí a spustí se. Jednoduc! hé (=geniální).
Audiosoubory .WAV umí z MZF vytvořit emulátor Zdeňka Adlera. Mohou
se pak vypálit jako CD audio (např.). Takto mám doma nezničitenou
CD "kazetu" pro účely testování bank Ramdisku dlouhými hrami.
K zavedení her stačí kabel 3.5" jack samec/samec, discman a klemovací
redukce v případě verze Sharpa s interním kazeťákem.
Na Win98 SE mi diskové utility chodily ...
Převod dat jde i neagresivně, ale krkolomně (.MZF z PC do Sharpa):
-naformátovat PC disketu 5.25" na 360KB (3.5" na 720kB)
-z patřičné složky v PC zkopírovat MZFka do kořene diskety
(výběr a počet dle max. kapacity diskety)
-na Sharpovi rozjet CP/M, spustit program REFM-DOS.COM
-v menu programu je vše potřebné k provedení přenosu souborů
z DOSovské diskety na CP/Movskou (i naopak)
-bez dvou mechanik na straně Sharpa to jde velmi blbě, pomalu,
s možností udělat chybu při prohazování disket
Jsou i jiné programy pro! konverzi souborů DOS <-> CP/M, mám ještě
MSCOPYWD.COM, je "okenní", ale výše jmenovaný je obratnější.
Takto jsem kdysi převáděl celý osobní archiv programů do PC,
včetně Basic programů a ROM Sharpa. Mám totiž na disketách spoustu
zábavných her, převedených kvůli CP/M do jednosouborové podoby.
Petr de Zviqov
---
Ostatní příspěvky vlákna:
[2009/1 (32)] [2009/3 (21)] [2009/4 (42)] [2009/5 (6)] [2009/8 (9)] [2009/9 (28)] [2009/10 (50)] [2009/11 (86)] [2009/12 (89)]