Konference: PMD 85

Od: +GAMA
Datum: 24.3.2011 15:34
Předmět: Re: Re: idea: PMD 85-4


>1. historicky -> chcem mat presne PMD-85 spolu so vsetkymi plus aj minus,
 vratane identickeho stratoveho tepelneho vykonu na ohrev zmrznutych ruk. 

To myslím už z Martinovy definice (ne klon, ne přesná replika) nikdo
nezvažuje.

2. mierne vylepsenia:
>  - remake klavesnice 1:1 s pouzitim lepsich tlacitok, hmatniky povodne.
>  - zrychlenie loadania - PMD_SD or my TurboTape
>  - Keyface konektor

Přidal bych do výčtu ten nový nehřející zdroj.
Na remake původní klávesnice ani originál case bych osobně netrval, ale
pokud je někdo chce, nechť je má.
O Turbo Tape nic nevím, Google (krom zmínky na fóru) o detailech mlčí. Dalo
by se opublikovat?

>3. vacsie vylepsenia - ale tu sa ide fakt do nekompatibility s povodnym PMD-85;>Z80&8085 - riziko ze sa nedodrzi povodne casovanie, nezname instrukcie v 8080
 zrazu funguju, P/V  flag apod. To uz Zbrojovacik zjavne nie je kompatibilny,
ked bez extra uprav nejde napr. hra Pampuch. Didaktik Alfa je uplne zle
kompatibilita; doma mam jeden nefunkcny prerobeny na mainboad z PMD-85....

8085 by se asi ještě ustála (kdo by nestál o mírné zrychlení provádění
programu? sotware, kterému by to vadilo, bude minimum - zátěžovým testem
jistě bude Hlípa, bylo by hezké předem znát její chování na 8085!).
Z80 by byla už moc velká změna (viz Microsoft Basic pro Altair 8800, který
funguje na 8080 a nefunguje na Z80).
V zásadě bych ale PS/2 klávesnici, jiný zdroj, i tu 8085 zařadil do úprav,
které zásadním způsobem neovlivňují funkci, ale zlepší použitelnost
nebo zjednoduší konstrukci, čili jsou žádoucí.

Zajímalo by mne, co přesně Pampuchovi na C2717 vadí. Oproti PMD 85-2 má jen
větší ROM s nepatrně jiným obsahem, méně periferií (že by vadila
absence něčeho z interface modulu?) a stránkováním ROM/přepnutí
videomódu (provádí Pampuch nějaký nedokumentovaný OUT?).

>4. brutalne prerobenie - nechame legacy mod PMD-85; potom nejakym tlacitkom sa 
prepne do PMD-85-4 rezimu kde zrazu moze byt vsetko inak. Cize rovno tam mozem
pichnut 80486 a emulovat legacy mod a v protected mat 32bit a rozlisenie ala
VGA. Len tu je samozrejme riziko ze vyjde z toho nejaky super 8bit. Ved aj ta
80486 je z roku 1989, ked Tesla chrilila este MHB8080:) 

Zase bych propagoval myšlenku co nejméně narušit původní funkci a
přidávat uvážlivě. Čím větší narušení původní funkce, tím
hůř.
Musica2 bych považoval za samozřejmost (nejlépe bude-li kompatibilní s
původní Musica), přidá zvuk, který nebyl zrovna silnou stránkou stroje a
negativně snad nic neovlivní.
Opatrný bych byl s rozšiřováním VRAM - vzhledem k 8080 (8085) nedělat
velké VRAMky, kterými se nedá hýbat  nebo vyžadují rozsáhlá grafická
data (k čemu 256 barev, když jeden blbý sprite zabere 16 kB?). Obohacení
současné VRAM (nebo zbrojováckého módu) o paletu vypadá jako
nejrozumnější (zachována zpětná kompatibilita, paleta by umožnila emulaci
barvového rozložení jak pro barevné schéma RGB, tak videovýstupu), i
displaylist je mocná a praktická zbraň a nic zásadního proti němu se
říct nedá (snad jen složitější obsluha, ale zase zajímavé výsledky
při správném a chytrém použití, jak ukazují dema na Atari).
Nejlepší kriterium by bylo, kdyby se videomód dal dobastlit i do původního 
PMD a to tak mohlo zachovat s novým nějakou kompatibilitu.
Super režimy vypadají dobře na papíře, ale vzpomeňme třeba na Enterprise 
128 s jeho 256 barvami a rozšířením na 4 MB RAM, nebo Sprinter 2000 s
TrueColor, Z80 na 12 MHz a tuším 16 MB RAM - ani jedno není dodnes rozumně
využito (připomínám i nejmenované Atari demo pro 1 MB RAM, které při
použití vhodné komprese možná mohlo běhat i na 48 kB RAM, ale někdo
potřeboval ukázat, že to 1 MB má a že ho "využije" tak, že ho naplní
senem).
Blitter, který by uměl psí kusy, vypadá hezky, ale programy pro něj
nepůjdou na původním PMD, což nemění nic na tom, že jinak vypadá jako
užitečná pomůcka.

Ostatní příspěvky vlákna:

 
[2011/3 (63)] [2011/4 (33)] [2011/5 (5)] [2011/6 (7)] [2011/8 (1)] [2011/11 (2)] [2011/12 (25)]


[2011 (136)] [2012 (67)] [2013 (60)]